افزونه های ضروری ورد پرس

طراحی سایت نیشابور عکس مقاله 1

ورد پرس یک ویرایشگر و یک سیستم مدیریت محتوا است. که امروزه به شهرت زیادی در دنیا رسیده است دلیل این شهرت رابطه کاربری ساده و هوشمند آن می تواند باشد. در دنیای وب امروزی ورد پرس توانسته است بخش عظیم از این دنیا را قتح کند. ولی خود پیشخوان (panel wordpress) به تنهایی کفاف طراحی و پیاده سازی یک سایت 0 تا 100 را نمی دهد. و برای این کار نیاز به افزونه های کمکی (Plugin wordpress) داریم. ایم افزونه ها را می توانید از خود پیشخوان ورد پرس دانلود و نصب کنید. برخی افزونه های کمکی رایگان و برخی دارای لایسنس هستند و شما برای استفاده از آن ها باید از شرکت تولید کننده محصول را بخرید . به صورت کلی تقریبا می شود بیشتر افزونه های ورد پرس ترجمه و بومی سازی شده اند.

پارامتر های قابل توجه

هر پلاگین یا افزونه ای که طراحی و پیاده سازی می شود در مسیر

  1. Plugin
  2. Add plugin

و در صورت فارسی بودن پیشخوان در مسیر

  1. افزونه ها
  2. افزودن افزونه ها

آپلود و مورد استفاده عموم قرار می گیرد. هر افزونه در وردپرس جایگاه و رتبه منحصر به فرد خودش را دارد به صورت کلی افزونه ها دارای مشخصاتی از جمله

  • تعداد نصب
  • ستاره های امتیاز دهی
  • سازگاری با نسخه ورد پرس
  • اخرین بروز رسانی پلاگین

دو بخش اول ذکر شده مشخص کننده کیفیت و کارایی افزونه می باشد که در حین انتخاب باید به آن دقت کنید. و در گام بعدی مقایسه با سایر افزونه های مشابه داشته باشید.

افزونه های ضروری

در زمانی که شما قصد راه اندازی جدی یک فروشگاه اینترنتی را داشته باشید. نیاز به یک سری ابزار های کمکی دارید که کمی کار شما را راحت تر کنند مهم ترین این ابزار در ادامه باهام می شناسیم.

  1. YOAST SEO
  2. Elementor
  3. LiteSpeed
  4. Woocommerce
  5. Click to Chat

پنچ افزونه ذکر شده در بالا تنها بخشی از این افزونه های ضروری هستند. خوب بیاید نگاهی دقیق تر به هر کدام داشته باشیم.

افزونه YOAST SEO

افزونه یوست سئو یک افزونه بسیار ضروری و مفید برای مبحث سئو می باشد زیرا امکانات و خدماتی را در جهت بهبود عملکرد سئو به ما می دهد خدماتی از جمله :

  1. نوشتن متا سایت
  2. انتخاب و معرفی کلید واژه
  3. آنالیزمطالب و محتوا سایت
  4. تحلیل و بررسی سئو فعلی سایت
  5. فارسی و بومی سازی شده

همچنین شما با مشخص کردن کلید واژه صنف کاری در پلاگین YOAST SEO به بهبود عملکرد سئو کمک کرده اید و کار خودتان راحت تر شده است. مثلا با وارد کرد کلمه طراحی سایت نیشابور در بخش کلید واژه یوست سئو کار تشخیص کلمه کلیدی برای گوگل راحت تر شده است. برای انتخاب کلمه کلیدی باید کلمات پر کاربرد صنف کاری خودتان را بررسی کنید.

افزونه Elementor

المنتور یک افزونه ویرایشگر صفحات وب سایت است که قابلیت طراحی کامل و آپشن های مختلفی را برای طراح فراهم میکند المنتور در دو نسخه (Elementor)  و (Elementor pro) ارائه و توسعه یافت که همان طور که از اسمش پیداست Elementor pro نسخه حرفه ای تر و کامل تر از نسخه Elementor  می باشد که قابلیت و ابزار زیادی را ارائه می دهند. ناگفته نماند که نسخه  Elementor pro به صورت پولی با لایسنس یک ساله ارائه می شود که در صورت تمایل باید تهیه و نصب کنید. قیمت این نسخه برای مدت زمان یکسال 999 دلار است. معادل 26 میلیون تومان که با توجه به قیمت دلار کاهش یا افزایش می یابد. دقت داشته باشید نسخه های بومی سازی شده که به فروش می رسد هیچ کدام کامل و تکمیل نیستند. و تنها بخشی از این پلاگین قدرتمند را تشکیل می دهند.

افزونه LiteSpeed

این افزونه یک افزونه ارتقا دهنده سرعت لودینگ سایت است که میتواند تاثیر خوبی بر روی رتبه gtmetrix و عملکرد کلی سایت بگذارد. لایت اسپید با ایجاد کش در وب سایت سرعت لودینگ صفحات را بالاتر می برد.

افزونه Woocommerce

ووکامرس یک افزونه فروشگاهی کامل است که با استفاده از آن می توانید محصول خودتان را با جزئیات وارد کنید و با استفاده از امکانات زیادی که در اختیار دارید نوع دسته بندی ، قیمت گذاری ، افر ها ، پیشنهاد های شگفت انگیز و… را مدیریت کنید. ووکامرس حیاتی ترین افزونه فروشگاه های اینترنتی می باشد.

افزونه Click to Chat

این افزونه به شما این قابلیت را میدهد که با کاربران ورودی وب سایت خود در اپلیکیشن واتساپ  چت کنید و مشتری شما به سرعت با شما ارتباط مستقم بگیرد. و این عاملی مهم و حیاتی در فروش است. قابلیت که این افزونه را خاص تر از سایر افزونه های مشابه کرد است. باز کردن واتساپ در دو نسخه (whatsapp web) و (whatsapp application)  که کاربرانی که از طریق سیستم اقدام کرده اند را در واتساپ وب و کاربرانی که طریق تلفن همراه کلیک کرده اند را از طریق اپلیکیشن هدایت می کند.

در آخر

پنچ افزونه که باهم تا به اینجا بررسی کردیم بسیار پر کاربرد هستند ولی قطعا برای تکمیل یک وب سایت به افزونه های بیشتری نیاز داریم. خوب امیدورام که تا به اینجا توانسته باشیم ارائه خوبی از این 5 پلاگین داده باشیم.

موفق و وردپرسی باشید

علاقه مند به مباحث طراحی وب - سئو - تولید محتوا فعال در حوضه دیجیتال مارکتینگ

امیرعلی رحیم پور
طراح وب
امیرعلی رحیم پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *