طراحی اصولی صفحه لندینگ پیج به چه صورت است ؟

طراحی سایت نیشابور مقاله لندینگ پیچ 1

صفحه لندینگ پیچ که بیشتر ما ایرانی ها آن را با نام صفحه فرود می شناسیم. یکی از مهم ترین صفحاتی است که یک وب سایت خوب می تواند آن را داشته باشد. در این جهت طراحی استاندارد این صفحه بسیار مهم و حیاتی است. در ابتدا می خاهیم با هم چند نکته مهم را بررسی کنیم.

  1. محتوا با کیفیت بالا و یونیک (غیر کپی)
  2. پاراگراف بندی اصولی
  3. ساختار اصولی و هدفمند
  4. چیدمان استاندارد
  5. ارتباط گیری با کاربر

پنچ نکته ذکر شد در بالا پنچ عامل موثر و حیاتی در تشکیل یک صفحه لندینگ پیچ یا همان صفحه فرود کاربر است. یعنی کاربر در زمان ورود به این صفحه جذب صفحه می شود و به قولی در این صفحه می ماند.

محتوا با کیفیت

میتوانیم بگویم محتوا یک صفحه در گوگل پادشاه است. محتوا یونیک یا غیر کپی اصلی ترین عنصر تشکیل یک صفحه وب سایت است. محتوا صفحات لندینگ پیچ باید کاملا اختصاصی و غیر کپی باشد و از نظر سطح کیفیت در جایگاه بالایی قرار گیرد. همچنین این محتوا باید جذاب و کاربر پسند باشد.

پارگراف بندی اصولی

صفحات لندینگ پیچ به هدف جذب کاربر و سئو کردن یک کلمه کلیدی ساخته و توسعه داده می شوند. به همین دلیل پارگراف بندی صفحات لندینگ پیچ از اهمیت بالایی برخوردار است. به عنوان مثال لندینگ پیچ وب سایت تیوکسا با عنوان طراحی سایت نیشابور ساخته و توسعه یافته است. در پاراگراف بندی صفحات لندینگ از سه تگ اصلی یعنی (H1 – H2 – H3 ) بهره گیری می شود. تگ H1 برای سر تیتر وب سایت استفاده می شود. تگ H2 برای عنوان فرعی و تگ H3 هم همانند تگ H2 برای عنوان های فرعی مورد استفاده قرار می گیرد. اصول پارگراف بندی در سئو هم تاثیر مستقیم دارد و هم برای جذب کاربر مفید است.

ساختار اصولی و هدفمند

صفحه هات لندینگ پیچ یک ساختار کلی و اصولی دارد که باید به آن توجه کافی را داشته باشید. ساختار صفحات به صورت کلی در ابتدا با هدف قبلی صورت میگرید هدف صفحات لندینگ پیچ شامل:

  • فروش و تبلیغ
  • راهنمایی کاربر
  • ارتباط با کاربر

پایه گذاری می شود.

چیدمان استاندارد

چیدمان صفحات لندینگ اگر در جهت فروش خدمات باشد در ابتدا مشخصاتی از قبیل نوع خدمات،قیمت،مزایا و… را از شرکت خودشان به اشتراک می گذارند در مرحله بعدی مطالب وب سایت را دسته بندی می کنند. تا کاربر به صفحه دلخواه هدایت شود. در گام بعدی معرفی خدمان و قیمت گذاری ها قرار دارد. گذاشتن مطالب جذاب یا توضیح خدمات است. و در آخر هم بخش مقالات و سایر قرار دارد تعداد کلمات یک صفحه لندینگ پیچ بین 1000 تا 1500 کلمه می تواند باشد ولی امکان افزایش آن هم وجود دارد.

ارتباط گیری با کاربر

بیشتر فروشگاه سعی میکنند که کاربر را با بخش فروش یا پشتیبانی خود متصل کنند تا علاوه بر رفع سوال های متداول کاربر بتوانند بهتر پرزنت شود و درصد فروش اون محصول بالا برود. به همین دلیل است که در صفحات لندینگ پیچ گزینه های مانند تماس با پشتیبان و … نمایش داده می شود.

بهینه سازی لندینگ پیچ

برای بهینه سازی و توسعه این صفحه شما می توانید کار های که در ادامه ذکر می شود را انجام دهید.

  • استفاده از پاپ آپ (popup)
  • بهینه سازی برای موتور های جست و جو
  • جلب رضایت و اعتماد کاربر
  • محتوا مرتبط به موضع وب سایت
  • عنوان و سربرگ های جذاب
  • گذاشتن اطلاعات تماس
  • ساده و بهینه
  • پشنهادات و انتقادات
  • Call To Action استفاده کنید

شما با استفاده از چند نکته ذکر شده می توانید لندینگ پیچ جذابی را طراحی و پیاده سازی کنید جدا از تمام این مباحث باید اصول کلی یعنی ساده سازی و هوشمند سازی را در نظر بگیرید. همچنین لندینگ پیچ به دلیل بارگذاری مطالب زیاد و محتوا تصویری و … کمی سنگین می شوند سعی کنید تصاویر را بهینه سازی کنید و از فونت های سبک  استفاده کنید. برای بهینه سازی هدفمند تر هم می توانید کمتر از ویدئو و اسلایدر های سنگین استفاده کنید. توصیه من به شما این است که اهمیت صفحه لندینگ پیچ را جدی بگیرید. این صفحه می تواند در فروش محصول یا خدمات شما بسیار تاثیر گذار باشد. و سعی داشته باشید که روزانه این صفحه را توسعه دهید و سئو کنید برای سئو صفحات لندینگ پیچ باید در گام اول صفحه را سئو داخلی سایت On Page SEO را پیاده سازی کنید در گام دوم بهس سراغ سئو خارجی یا off page seo  بروید. به صورت تجربی اگر بخواهم بگوییم. 80 درصد صفحات لنئینگ پیچ برای سئو  ساخته و مورد استفاده قرار می گیرند و درصد کمی برای تبلیغات و سایر خدمات راه اندازی می شوند.

حرف آخر

هر وب سایتی که به صورت جدی کار خودش را آغاز می کند قطعا در وب سایت یک صفحه لندینگ پیچ یا همان صفحه فرود کاربر را دارد. و تمرکز و انرژی زیادی را برای توسعه این صفحه در روز می گذارند.

موفق و لندینگ پیچ دار باشید