سئو چیست ؟

سئو چیست ؟ عکس 1

اگر بخواهیم نگاهی به جوامع و اجتماع های تشکیل شده امروزه بندازیم، شاید اولین چیزی که نظر مارو جلب کند استفاده بیش از اندازه یا شایدم فراتر مردم از تکنولوژی است. امروزه مردم با فضای مجازی آشنایی کامل دارند که خوب این موضوع فضا و جو رقابتی را به وجود آورده است. زیرا آگاهی مردم نسبت به چندین سال قبل افزایش یافته. که می شود گفت این موضوع خوب است زیرا مردم قدرت تشخیص و مقایسه خوب و بد را دارند و اما بپردازیم به موضوع اصلی ما یعنی سئو!

همان طور که گفتم امروزه جو رقابتی سنگینی آغاز شده است که گوگل هم از آن بی نصیب نمانده است. سایت ها و کسب و کار های فعال در گوگل دائما در تلاش هستند که رتبه و جایگاه بهتری را در صفحات گوگل از آن خودشان کنند؛ تا به فروش بیشتر برسند و بتوانند بیشتر دیده شوند. امروزه که گوگل به یک موتور جست و جو پیشرفته تبدیل شده است رقابت سخت تر از گذشته و بسیار دشوار شده. حال من از شما یک سوال دارم. سایت های فعال در گوگل به نظر شما برای رتبه گیری بهتر در صفحات گوگل چه کاری انجام میدهند؟

بله درست است! این سایت برای جایگیری بهتر در صفحات گوگل نیاز دارند که محبوبیت خود را برای گوگل افزایش دهند یا به صورت ساده تر نظر گوگل را جلب کنند و مفهموم کلی کلمه سئو هم همین است. یعنی بهینه سازی وب سایت ها برای موتور های جست و جو که نتیجه این کار می شود جایگیری و محبوبیت بیشتر برای موتورهای جست و جو.

خوب در دنیا امروز کسی برنده این میدان است که در جایگاه اول باشد یا حداقل بین پنج نفر اول در لیست و نهایتا در صفحه اول گوگل باشد. جایی که می شود گفت پر کلید ترین سایت ها هم در همین جایگاه ها قرار دارند.

خوب اگر شما صاحب یک وب سایت هستید یعنی شما دارای یک کسب و کار بوده اید که می خواهید آن را به وسیله یک وب سایت گسترش دهید. ویا کلا کسب و کار شما مجازی است. در این حالت قطعا شما در حوضه کاری خودتان کلید واژه هایی دارید که می خواهید با سرچ آن واژه ها در صفحات گوگل نمایش داده شوید. مثلا در حوضه کاری خودم واژه طراحی سایت نیشابور یا  واژه طراحی سایت دو تا از واژه های مهم و پر کاربرد هستند. که اکثر مردم با سرچ آن اطلاعاتی را کسب می کنند و وارد وب سایت ما یعنی تیوکسا می شوند و خدماتی را که می خواهند انتخاب و سفارش می دهند.

خوب قطعا شما هم در حوضه کاری خودتان کلید واژه هایی دارید که باید با استفاده از آنها در صفحات گوگل وب سایت شما نمایش داده شود. خوب بنابراین باید یک قرار داد حداقل 6 ماهه تا یکساله با یک سئو کار حرفه ای تنظیم کنید. هر چه کلید واژه های شما بیشتر کاربرد داشته و سخت تر باشد.

مبلغ قرارداد و زمان آن افزایش پیدا می کند و شما مجبور به استفاده از پلن های حرفه ای تر ولی پر بازده تر و موثرترمی شوید.

بنظر شخصی خودم هزینه که برای سئو میکنید در اصل یک سرمایه گذاری بسیار مطمئن و پر سود برای شما است. فرض کنید شما صاحب یک مغازه ساعت فروشی هستید به نظر شما مردم در طی روز چند بار کلید واژه یا کلمه ساعت یا ساعت مچی و تمام کلمات مربوط به ساعت را سرچ می کنند؟

بله درست است این رقم بسیار زیاد و متغیر است. حالا فرض کنید وب سایت فروشگاهی شما با تنوع بالا محصولات و قیمت مناسب در رتبه اول یا جز سه نفر اول صفحه یک گوگل است. میزان کلید و ورودی روزانه شما به حد چشم گیری بالا می رود و این یعنی فروش روزانه بسیار بالا و بیشتر که تمام این فروش وابسته به اول بودن شما در جو و فضای رقابتی ایجاد شده گوگل است.

حالا که با مبحث سئو کمی آشنا شده اید، خوب است تا کمی با کار سئو آشنا شوید یعنی متوجه شوید که سئو کاری، که با آن قرارداد تنظیم کرده اید چه کارهای را برای اول بودن سایت انجام می دهد.

عکس سئو چیست 2

در قدم اول  ثبت سایت و لینک های مربوط به آن است. قدم دوم درج محتوا یونیک (محتوا غیر کپی) شروع سئو صفحه  (on page) می باشد. قدم سوم تبلیغات و بک لینک یا به اصطلاح تخصصی تر مدیریت ریپورتاژها است. قدم چهارم تحلیل وب سایت های رقبا، قدم پنجم بهینه سازی محتوا نوشته شده، قدم ششم تحلیل ترافیک و…

اینها تنها بخشی از کار هایی است که سئو کار برای  وب سایت شما انجام می دهد. پس کمی صبور باشید و صبر کنید که زمان سود دهی سرمایه گذاری شما فرا رسد؛ زیرا اگر در این مسیر عجله کنید مطمئنن ضرر خواهید کرد. چون سئو امروزه یک مبحث بسیار حساس و مهم است و مردم و جوامع مختلف به قدرت واقعی و آبشار پولی که میتواند به سمت وب سایت ها سرازیر کند پی برده اند.

موفق باشید

علاقه مند به مباحث طراحی وب - سئو - تولید محتوا فعال در حوضه دیجیتال مارکتینگ

امیرعلی رحیم پور
طراح وب
امیرعلی رحیم پور طراح سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *