چرا به یک وب سایت نیاز داریم ؟

طراحی سایت نیشابور 1

اگر شما ساکن هر شهری باشید، امروز که دارید این مقاله را می خوانید قطعا صاحب یک کسب و کار محلی هستید؛ یا میخواهید یک کسب و کار کاملا اینترنتی بدون فروش حضوری راه اندازی کنید. در دنیا مدرنیته امروز که اینترنت و دنیای وب بسیار گسترده شده است، این ابزار می تواند وسیله ی خوبی برای گسترش فروش و خدمات شما باشد.

فرض می کنیم شما که دارید این مقاله را می خوانید. یک کسب و کار محلی. به عنوان مثال یک بوتیک لباس دارید و ساکن شهر مشهد هستید. آیا می توانید برای خود مشتریانی تهرانی هم پیدا کنید؟ شیراز چطور؟ جوابش معلوم است! در فروش حضوری مشتریان شما محدود به شهر و حتی محله خودتان می شوند، ولی در فروش اینترنتی مشتریان محدود به مکان نیستند و از هر شهر و محله ای میتوانند باشند و از شما خرید کنند. اگر به دنبال سوال چرا به یک وب سایت نیاز داریم هستید، مثال بالا مهم ترین عامل است البته عوامل زیاد دیگری هم وجود دارد ولی مهم ترین آنها همین است.

خوب اگر بخواهیم دقیق تر نگاه کنیم یک وب سایت دقیقا مشابه یک هایپرمارکت است. شایدم یک سوپری کوچک باشد. شایدم بتواند یک فروشگاه زنجیره بزرگ باشد. این را صبر و پشتکار شما مشخص می کند. اگر به صورت جدی به این موضوع نگاه کنیم شما میتوانید یک ماشین پول ساز تحت وب برای خودتان بسازید. یک وب سایت کامل این امکان را به مشتریان شما می دهند که به راحتی محصول مورد نظر خودشان را انتخاب کنند و به صورت خودکار مبلغ آن را پرداخت کنند.  فقط شما محصول را برای آنها ارسال کنید. همان طور که دیدید می شود گفت یک ماشین نیمه اتوماتیک کسب و کار ساخته اید.

به طور کلی به دلایل زیر احتیاج به یک وبسایت داریم:

  1. فروش فراتر از شهر یا محله
  2. سود بیشتر
  3. استهلاک نگه داری پایین (نسبت به یک مغازه)
  4. نیمه اتوماتیک بودن
  5. افزایش چشم گیر فروش
  6. همراه بودن با دنیای متاورسی آینده
  7. شناخته شدن بیشتر برند کاری

و…

طراحی سایت نیشابور 2

موارد بالا اصلی ترین عوامل نیاز به یک وب سایت کاری بود که با آن آشنا شدیم. در تمام صنف و شغل های کاری دنیا اکثرا به یک وب سایت برای گسترش کار خود نیاز دارند، که این وب سایت ساخته شده نیاز به بهینه سازی و اصطلاحا سئو دارد. با توجه به نوع کار و صنف و کلید واژه های اصلی اون پیشه سایت سئو می شود. و زمانی که مخاطب آن کلمه ها را در گوگل سرچ کند سایت شما جز نفرات اول و برتر گوگل می باشد.

ما در بخش دپارتمان طراحی سایت تیوکسا، به عنوان یکی از بهترین های طراحی سایت نیشابور به این تجربیات رسیده ایم. کسی که خدماتی را ارائه می دهد باید به فکر سئو کلمات کلیدی کسب و کارش باشد.

خوب برویم به سراغ آنالیز یک وب سایت. درگام اول شما باید دیدی جدی و صبورانه داشته باشید. زیرا شما نفر اولی نیستید که به فکر فروش اینترنتی افتاده اید و در دنیای وب رقابت سنگینی انتظار شما را می کشد. اما جای نگرانی وجود ندارد اگر وب سایت جذاب و پر محتوای داشته باشید و یک سئو حرفه ای و اصولی را بر روی سایت انجام دهید، قطعا در این فضای رقابتی پیروز هستید و یک رقیب سر سخت برای سایر رقبا خواهید بود. پس دید و پیشتکار شما می تواند بسیار در ساختن یک امپراطوری تحت وب موثر باشد.

در گام دوم باید بررسی کنید که سرمایه مورد نظر برای یک وب سایت چقدر است؟ به صورت کلی مبلغ هزینه شده برای طراحی یک وب سایت یک سرمایه گذاری است نه یک هزینه! این یک شعار نبود! و در ادامه این را به شما ثابت خواهم کرد. فرض کنید که حالا یک فروشگاه اینترنتی (online shop) در حوضه کاری لباس فروشی دارید که با کلماتی مانند (شلوار اسلش – کت و شلوار – تی شرت و …) سئو شده است. حالا فکر می کنید مردم روزانه چند بار این کلمات را سرچ می کنند و سایت شما را که جز چند نفر اول و برتر گوگل هستید را کلیک می زنند و از فروشگاه شما بازدید می کنند؟

شاخص 3

رقم بالاسیت نه؟ به این دلیل بود که گفتم این یک شعار تبلیغاتی نیست! این حقیقت وجود دارد که در آینده نزدیک تمامیه مردم شروع به فروش اینترنتی می کنند و به نحوی بازار مالی کشور و کشور ها به سمت فروشگاه اینترنتی سوق می خورد. تا به امروز هم همین طور بوده است. 

امروزه به شما نمی گوییم که قطار دارد حرکت می کند و از آن جا نمانید زیرا قطار سال هاست که حرکت کرده است و هر چه جلو تر می رود سرعتش بیشتر می شود. به شما می گوییم که از قطار بعدی دیگر جا نمانید و به فکر گسترش کار و کسب خود در مقیاس بزرگتر و هدفمند تر باشید.

امیدوارم که توانسته باشم دلایلی قانع کننده و منطقی برای سوال پر تکرار چرا به یک وب سایت نیاز داریم؟ آورده باشم.

موفق باشید.

علاقه مند به مباحث طراحی وب - سئو - تولید محتوا فعال در حوضه دیجیتال مارکتینگ مدیریت دپارتمان تیوکسا

امیرعلی رحیم پور
طراح وب
امیرعلی رحیم پور طراح سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *